Chapter 37 - I Can't Stop Thinking About You

 

”Jag fick panik, skrek, hoppade, sprang.. Allting! Allt var mitt fel! Jag skulle ha sagt till honom att bilen kom. Det var inte han som skulle bli påkörd, det var jag. Han var så himla speciell, föredrog hellre att vara hemma med mig än ute på stan med sina kompis.” snyftade hon fram. ”Han var bara sexton...” 

”Det var inte ditt fel Skyler, det där kan hända vem som helst!” 

Jag hörde en djup suck lämna hennes strupe, sedan så satte hon sig upp igen. ”Du förstår inte! Han var min bror, Elias, och jag var orsaken till att han blev överkörd!” 

 

----------

 

Försiktigt så tryckte jag igång ugnen som skulle värma min ostkaka som jag hade tänk att äta som ‘sen middag’. Fast det kanske inte gilldes som middag, mer efterrätt eller fika, eftersom jag hade tänkt att äta den till sprutgrädde och sylt. 

Jag lyfte upp Mac datorn som gömd under ett par papper på en hylla i köket. Sedan så tryckte jag igång den och skrev in mitt meterslånga lösenord. 

Jag gick direkt in på Twitter och skrollade igenom dem senaste händelserna som jag hade fått. I genomsnitt så var det nästan mer klagomål och kritik, än berömmelse och försvarande. 

Jag suckade högt och kände mig en aning besviken. Förmodligen så hade jag tappat mer och mer fans genom att inte uppdatera någonting, och bara vara lite off. Senast jag gjorde något officiellt var ju AMA galan, och den var för nästan en nästa sedan. 

Jag bet mig löst i läppen, jag måste söka in till någon inspelning av någon film. Vilken som helst. Eller kanske skriva en ny låt, åka på turné, eller sponsra någon välgörenhets källa. 

Jag sköt undan tankarna i huvudet och klickade mig istället in på trenderna, och kunde nästan svära på att mitt hjärta stannade. Med stor text så stod det ”Justin and Skyler” som en världstrend.

Jag klickade mig snabbt in på den taggen och såg att det var en som hade lagt ut ett nytt foto. För två sekunder sedan. Jag funderade en stund på om jag skulle öppna fotot eller inte. Jag bet mig nervöst i läppen - igen - och läste texten som hen hade skrivit istället. 

 

omg omg, i just saw justin bieber and he’s new girlfriend at mcdonalds. they was kissing each otherhole time and i got a picture with them <3 #happyface justin and skyler

 

Jag stirrade på texten texten flera gånger, och insåg inte förrän nu att personen hade länkat till två bilder. 

Hur mycket jag än ville låta bli att inte titta på bilderna, så var jag tvungen att göra det. 

På den första bilden så såg man att Justin kysste Skyler på hjässan, och hur hon verkligen njöt av det. 

Jag tittade lite närmre på bilden, och noggrannare på hennes ansikte. Hon var ju röd överallt! Eller så var det vara dålig kvalité på mobilen som foto var tagen på. 

Jag kände hur tårarna samlade sig i ögongloben, men tvingade in dem igen. Jag skulle inte gråta.. Nej, jag var starkare än så. 

Jag klickade ned fotot och upp det andra. Mycket riktigt så var det en bild där Justin kysste tjejen på kinden, och hur Skyler försökte dölja sitt ansikte i bakgrunden. 

 

Jag klickade nonchalant ned hela internet och slog igen datorskärmen. Detta kunde inte vara sant! Justin sade att han skulle göra ärenden  hela kvällen.. Och han kunde omöjligt ha fått tid över och tagit med Skyler till McDonald’s. Pff, nej! Dessutom så äter Justin knappt där, han äter bara på Starbucks eller på någon fin restaurang. Aldrig McDonald’s. Dem där bilderna måste ha varit photoshootad eller liknande. 

En sak jag lade märke till var att dem två skulle aldrig få något bra namn tillsammans, i alla fall inte jämfört med mitt och Justin’s. Jag menar, Jelena låter mycket bättre än Skytin, Skyin, Juler, eller Jusler. Usch nej, det skulle inte funka. Man skulle behöva kalla dem för ”J&S”, och då kunde man ju tro att det stod för ”Justin & Selena”, och inte ”Justin & Skyler”. 

Mina tankar avbröts när jag hörde äggklockan ringa för fullt. Hur länge hade den ringt?

Jag for snabbt upp på benen och bokstavligen sprang bort till ugnen och öppnade den. Nu var jag ju knappt sugen på någon ostkaka. Grumlandet över Justin och Skyler hade fått mig att tappa matlusten. 

 

 

 

 

Jag kröp ned i sängen och kände redan hur värmen tog över min stela och kalla kropp. 

Jag hade lyckats smita upp för trappan och in på mitt rum utan att mamma eller pappa hade fått syn på mig, vilket som glädje mig enormt. Fast dock så kanske dem sov vid den här tiden, eftersom klockan närmade sig halv ett. 

Jag lät huvudet falla ned på kudden, samtidigt som jag drog täcket tätare kroppen. Därefter så slöt jag ögonen och föll i djup sömn.

.

Väckarklockan pep till med ett irriterat pip, och jag slängde snabbt en tung hand på den så att den slutade pipa. 

Var det redan morgon? Jag somnade ju för två minuter sedan? 

Jag mumlade något ohörbart i kudden och hörde sedan knackningar på dörren. ”Kom inte in, jag sover” stönade jag ohörbart och vände sida så att jag låg med ryggen mot dörren. 

Det verkade vara min otursdag idag, eftersom att dörren flög upp med en kraftig fart precis när jag hade bytt sida i sängen. 

”Vad i hel..?” for det snabbt ur mig när jag hörde hur dörren öppnades. 

”Inga svordomar idag inte!” utbrast en välkänd röst. Jag stönade irriterat till och satte mig motvilligt upp i sängen, samt öppnade ögonen. Framför mig så stod Tilda och Samuel, påklädda och klara för skolan. Klockan sju på morgon, drev dem med mig? 

”Dags att hoppa upp nu Sky, vi har skola idag!” utbrast Tilda och gick igenom hela rummet och drog upp mina rullgardiner. 

Samuel gick direkt till min garderob och rotade igenom hela den, men höll till slut upp ett par jeans och en blå tröja. 

”Här” sade han och lade dem på sängkanten. 

Tilda gick tillbaka till dörröppningen med Samuel släpandes efter sig. ”Frukost om en minut! En minut, Skyler!” sade hon allvarligt innan hon och Samuel försvann ut från rummet. 

 

Sen när väckte dem mig på morgonen, letade fram kläder och gjorde frukost? Det är väl inte min sjuttonårsdag idag inte? 

Jag suckade högt och gick motvilligt upp från den varma och sköna sängen. Sedan drog jag på mina kläder och började gå ned för trappan, på väg till köket på undervåningen. 

Jag sket i att sminka mig eller fixa håret för tillfället. Jag hade istället hoppats på att Tilda kunde hjälpa mig att fixa det. 

.

Jag gick trött armkrok med Tilda genom korridoren i skolan, i riktning mot våra skåp. 

”Vi ses senare” sade Samuel helt plötsligt, vilket fick mig att reagera och gnugga mig snabbt i ögonen så att  jag i alla fall såg pigg ut. I själva verket så skulle jag skulle somna när som helst. 

”Hej då!” sade jag vänligt och gav honom en lätt kram. Detsamma gjorde Tilda, efter det så fortsatte vi bort mot våra skåp, fortfarande armkrok. 

Samuel verkade redan ha fått några kompisar att kunna hänga med, men jag däremot hade bara Tilda, som förmodligen bara hade mig. Fast egentligen så skulle hon kunna hitta en ny bästis att hänga med, om hon nu ville. Hon hade nämligen en fördel med att skaffa nya vänner. 

”Vad är din första lektion?” frågade Tilda, vilket som fick mig att återgå till verkligheten. 

”Öh, jag tror att jag har svenska” svarade jag och klämde fram ett leende. ”Durå?”

”Franska” svarade hon och himlade med ögonen. 

Jag skrattade roat till när jag förstod att hon verkade hata det. ”Är läraren för ful för att orka stirra på under en och en halv timme eller?” 

”Driver du med mig? Har du sett hans fettiga hår eller hans klädstil som påminner en om hajar?! Du måste rädda mig Skyler, jag kommer dö! Han ställer sig precis bakom en när man ber om hjälp, och trycker upp röven i ansiktet på personen som sitter bakom. Och snubben som sitter framför mig behöver hjälp 24/7!” utbrast hon och slog ut händerna i en gest. 

”Äsch, det kommer säkert gå bra! Du har ju bara haft en lektion..-” 

”Och luktade rumpa hela dagen!” avbröt hon mig och höll för näsan. 

Jag skrattade högljutt och roat till och klappade henne på axeln. ”Det kommer att gå bra!” utbrast jag sedan och pulade med koden till mitt skåp. Jag fick upp det sekunden efter, och roffade direkt åt mig mina svenska-böcker som jag hade fått, samt en penna och ett sudd som såg lösa i skåpet. 

Därefter så stängde jag skåpet, och snurrade ett halvt varv så att jag stod vänd mot Tilda igen. Precis då så såg jag Andrew gå förbi oss och vidare mot matte korridoren. Herrejävlar, han såg ännu bättre ut idag än han gjorde igår. Och igår så fick han en tia av tio möjliga. 

”Jag kan inte sluta tänka på honom..” mumlade jag förtrollat och önskade att jag bara kunde flyga efter honom. Eller hoppa på små moln. 

 

”Tänka på vem?” reagerade Tilda på snabbt och snurrade ett halvt varv så att hon hade samma utsikt som mig. ”Andrew?” Hon snurrade tillbaka och slängde allvarligt på mig. Vilket som fick mig att avbryta mina underbara tankar om honom. 

”Är du helt från vettet Skyler? Du kan inte bli kär i lärare förstår du väl, dumma unge!” skällde hon ut mig. 

”Jag vet” svarade jag besviken och gjorde armkrok med henne. ”Sådär, nu är han borta från mina tankar” log jag. 

”Duktig flicka!” sade hon och följde med mig bort till svenska korridoren. 

 

 

 

 

Jag gick långsamt upp ur sängen och slängde en blick mot klockan som visade sig vara halv tio. Det var tisdag, vilket som menades med att jag var ledig hela dagen och kunde göra vad jag ville. 

Antingen så stannade jag hemma och tittade på film hela dagen, i väntan på att Skyler skulle sluta skolan för dagen så att vi kunde hitta på något. Eller så gick jag ut och träffade några lyckliga fans. Två val... 

Jag slog mig med i soffan och särade på benen lite, så att jag satt som en riktigt karl. Men direkt efter så ställde jag mig hastigt upp och sprang in i badrummet. Jag bestämde mig för val nummer två. Gå ut och träffa lyckliga fans, och sedan åka förbi och hämta upp Skyler. 

Jag tog snabbt av mig kläderna som jag hade på mig och gick sedan in i duschen. 

.

Efter att jag hade duschat klart så gick jag tillbaka till sovrummet och satte på mig ett par typiska vardagskläder. Samtidigt som jag gjorde det så började jag fundera på vart jag skulle gå någonstans egentligen.. Dem flesta ungdomarna är väl i skolan vid den här tiden på dygnet, och vuxna människor var väl på jobbet. Fast i centrum kanske alla är.. Några i alla fall?

Jag suckade och gick tillbaka till badrummet, där jag borstade tänderna och drog en hand genom håret. Perfekt. 

Jag log mot mig själv i spegeln och fortsatte sedan ut till hallen där jag drog på mig ett par skor och öppnade sedan ytterdörren. 

.

Jag satte mig i bilen och startade den, samt körde ut på gatan och var på väg till shoppingcentrumet. Det var inte speciellt långt dit, maxtiden var tio minuter. 

Jag tittade ut över vägen och insåg att jag körde i över 100km/h, vilket som betydde att jag skulle vara framme om två minuter. Jag stönade irriterat och saktade ned farten. Jag hade inte bråttom någonstans, så varför skynda sig? 

Jag gäspade sömnigt och lade både händerna på ratten, samt började trumma med den ena. 

”It's getting harder ..to shield....It's... breaking my heart” började jag sjunga i takt till mitt trummande. Gud! Det kan ju bli till en ny låt!

Panikslaget så blev jag mig runt ett halvt varv och letade ivrigt med blicken efter papper och penna. Men till en besvikelse så hittade jag  det inte. Shit. Hur ska jag komma ihåg det här nu då?!

 

Jag parkerade bilen på en ledig parkeringsplats utanför shoppingcentrumet  och drog ut nycklarna. Sedan sköt jag upp dörren och hoppade ut. En svalare vindputs slog mig över armarna, vilket gjorde så att gåshuden tog plats på armarna. 

Det var i slutet på Augusti och redan kallt. Är inte det nästan.. omöjligt? I vanliga fall så brukade det vara varmt ända till mitten av oktober. 

Jag började gå in mot köpcentrumet och såg att det var ett litet tjejgäng som gick precis framför mig. ”Hej!” utbrast jag förväntansfullt och såg hur dem snodde sig runt och mötte min blick. 

Det var då jag såg vilka det var. Selena. Demi Lovato. Taylor Swift. Miley Cyrus. Ashley Tisdale. Och tre till tjejer. Var Selena ens vän med Demi och Miley?

”Åh, Justin!” utbrast Selena flitigt tillbaka och gick fram till mig. Sedan pressade hon sina läppar mot mina, och jag kunde se hur en av dem där random-tjejerna stolt tog en bild mitt under kyssen. Shit, bara dem inte låter bilden läcka ut.. 
 
 
--------------
 
TACK för allt stöd på instagram, det fick mig till att vilja skriva ett till chapter till er. Såå, här har ni :D
 
Får in ganska många kommentarer om att Selena är 'bitchig', och jag är tacksam över att ni är ärliga. Men bara så att ni vet så har jag planerat några av dem kommande kapitlen, och kan säga att hon inte kommer vara det. 
 
ANYWAY, VAD TROR NI KOMMER HÄNDA I NÄSTA CHAPTER? :D
 
KOMMENTERA! :D

2012-11-25 ♥ 18:21:14
12


Comments
POSTED BY: Lovisa

Hukodnsopölfdnlncxsöcbgdxkjlnczlöxnsksjxzölnjxlzjxozscjxilchxzlh åh gaaaaaaash! Så himlasuperdupermegadundersuperjättemega bra! Älskar det så gaaaaaaaaaaalet mycket! Underbart! Love love love! Hihi, jättebra älskling, verkligen! :DD <333

DATE: 2012-11-25 / TIME: 19:01:26 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Zanna

Men snälla säg att Justin o Skyler kommer bli tsm ?:)<3
Annars blir det ingen speciell novell, utan en som alla andra !!

DATE: 2012-11-25 / TIME: 19:16:13 /



POSTED BY: sara

Jag älskar din novell :) den är jättebra

DATE: 2012-11-25 / TIME: 19:35:34 /



POSTED BY: ille

åhhh snälla, jag orkar inte justin och selena:( vill att de ska var justin och skyler istället!!! annars sä äger vare kapitell!! love it

DATE: 2012-11-25 / TIME: 20:50:26 / URL/BLOGADDRESS: http://illonakarlsson.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

OMB SÅ BRA! JÄVLA SPÄNNANDE!

DATE: 2012-11-25 / TIME: 21:40:02 /



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-11-25 / TIME: 22:16:03 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: biebernovellsverige

Länkbyte ? :)

DATE: 2012-11-25 / TIME: 23:49:35 / URL/BLOGADDRESS: http://biebernovellsverige.blogg.se



POSTED BY: biebernovellsverige

sv; Jag skrev ett inlägg där handlingen var med, och min egna åsikt! Du finns även länkad i min meny :)
http://biebernovellsverige.blogg.se/2012/november/foreverbbieberbloggse.html#comment

DATE: 2012-11-27 / TIME: 13:52:45 / URL/BLOGADDRESS: http://biebernovellsverige.blogg.se



POSTED BY: Alice

Usshh jag hatar verkligen skyler! Det blir en så himla tråkig novell om Justin och skyler blir tsm!!!! Selena och Justin ska vara tsm! Det blir så himla tråkigt annars! Men jag hatar att selena ska vara så bitchig!!! Hon ska vara snälla gullig blyg isv! Ähh jag tror att jag slutar läsa det novellen! Den är inte rolig alls!!!!och den som skrev att den här novellen inte är speciell om inte skyler och Justin blir tsm har totalt fel! Det finns typ ingen novell då selena och Justin är tsm!

DATE: 2012-11-27 / TIME: 16:54:40 /



POSTED BY: Hanna

Usch jag hatar verkligen skyler!!! Det här av ju en Jelena novell men skyler förstör ju den!!!! Det ska ju vara Jelena inte skyler och Justin!!!!!! Och sedan tycker jag styr novellen börjar bli seg och konstig!! Alltså du skriver bra och så men det börjat bli konstigt!!!! Jag tror nog att jag ska sluta läsa din novell! Och det var någon som skrev r uppe att det inte blir någon speciell novell om Justin och skyler inte är tsm!!det stämmer ju inte alls!! Det finns typ inga Jelena noveller där Justin och selena är tsm!! Alla handlar typ om Ashley b och ariana Grande osv!!

DATE: 2012-11-27 / TIME: 17:01:24 /



POSTED BY: Anonym

Usch jag hatar verkligen skyler!!! Det här av ju en Jelena novell men skyler förstör ju den!!!! Det ska ju vara Jelena inte skyler och Justin!!!!!! Och sedan tycker jag styr novellen börjar bli seg och konstig!! Alltså du skriver bra och så men det börjat bli konstigt!!!! Jag tror nog att jag ska sluta läsa din novell! Och det var någon som skrev r uppe att det inte blir någon speciell novell om Justin och skyler inte är tsm!!det stämmer ju inte alls!! Det finns typ inga Jelena noveller där Justin och selena är tsm!! Alla handlar typ om Ashley b och ariana Grande osv!!

DATE: 2012-11-27 / TIME: 17:02:30 /



POSTED BY: Anonym

Usch jag hatar verkligen skyler!!! Det här av ju en Jelena novell men skyler förstör ju den!!!! Det ska ju vara Jelena inte skyler och Justin!!!!!! Och sedan tycker jag den här novellen börjar bli seg och konstig!! Alltså du skriver bra och så men det börjat bli konstigt!!!! Jag tror nog att jag ska sluta läsa din novell! Och det var någon som skrev här uppe på kommentarsfältet att det inte blir någon speciell novell om Justin och skyler inte är tsm!!det stämmer ju inte alls!! Det finns typ inga Jelena noveller där Justin och selena är tsm!! Alla handlar typ om Ashley b och ariana Grande osv!!

DATE: 2012-11-27 / TIME: 17:04:15 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback