Chapter 22 - Don't leave me, not now!

 

Jag kunde se hur Selena stirrade på delen av sängen där jag hade sovit på under ett par få korta sekunder, men vände sedan blicken mot mig. 

”När var det som du skulle åka hem förresten?” frågade hon och satte upp håret i en knut. 

”I kväll” svarade jag snabbt. ”Om Justin mår bättre. Annars åker jag i morgon på morgonen..” lade jag snabbt till. Vilket som fick henne att bli besviken. 

Om hon var besviken på att jag åkte så tidigt eller så sent, hade jag ingen aning om. 

 

---------

 

 

 

Jag gäspade trött och drog mobilen mot örat. Vem i hela friden ringer halv fyra på natten? 

Jag klickade på ‘svara’ och mumlade ett ohörbart ”hej” i luren. 

”Miss Gomez?” sa en raspig röst till svar och harklade sig. ”Detta är Mr. Mayrode som talar, doktor till Mr. Bieber”. 

Jag satte mig rätt upp i sängen med klarvakna ögon, väntade på att han skulle fortsätta prata. 

”Jag ber om ursäkt att jag ringer på sent. Men jag har goda nyheter om Bieber’s fall!” 

”Hur goda?” frågade jag och märkte sekunden efter att jag hade avbrutit honom mitt i hans mening.

”Så goda så att han kan åka hem om några dagar. Dock har hans revben brutits och några ben i högra armen!” 

Jag suckade lättat och lutade mig bakåt så att jag vilade huvudet mot väggen. 

”Åh, det lät ju bättre än jag hade hoppats på! Ungefär hur många dagar kommer det ta?” frågade jag och pustade ut. 

Jag tittade runt i det mörka rummet och kom just på att Skyler låg i soffan och sov. Jag gjorde en ursäktade och hoppfull grimas och önskade att hon sov. I alla fall inte att jag väckte henne. 

”Ja du, det är tyvärr helt omöjligt att svara på just nu. Men han får ta emot besökare klockan tre på eftermiddagen idag, om ni är intresserade av det?”. 

”Ja, absolut! Är han vaken?” frågade jag och slog mig ner på kudden igen, fortfarande mobilen tryckt mot örat. 

”Öh, jag ska gå och titta. Är det något jag ska hälsa eller så?”

”Ehm, jag skulle gärna vilja säga ett par ord till honom själv, om det går bra..?” 

Det hördes en massa skrammel i bakgrunden i luren, vilket som gjorde att jag inte hörde vad Mr. Mayrode sa. 

”Ursäkta mig, vad var det du sa?” ursäktade jag mig och satte mig upp i sängen igen. Det var verkligen svårt att hitta en position som var bekväm. 

”Jag sa ingenting.. Men ja, du kan få säga några snabba ord till honom. Jag kom precis in här och såg att han är vaken. Dock lite uttråkande ser det ut som” svarade han mörkt och harklade sig igen. ”Ert samtal kommer att avlyssnas, bara så att du vet, av receptionen. Så att vi är säkra på att ni inte använder grova ord mot varandra! Innan du frågar varför, så är det för att patienterna brukar bli mer orolig i sånna fall, och det tar då längre tid för dem att bli bättre.” 

Jag hoppade snabbt upp på benen och smög smidigt genom hela hotellrummet och in på toaletten. När jag väl var där inne så vred om jag låset och tände lampan. 

Äntligen lite ljus..

”Här kommer han!” Hörde jag Mr. Mayrode säga innan det hördes några viskningar i bakgrunden. 

”Justin..” sa en sliten röst och jag förstod direkt att det var han. Justin.  

 

”He-ej! Det är Selena..” svarade jag snabbt och kände hur hjärtat hoppade över ett slag. Att höra hans röst var underbart. 

”Åh, Selena” suckade han till svars. Ännu lite ljud hördes i bakgrunden. Vilket fick mig att bli en aning orolig. 

Justins svar fick mig också att bli orolig, och helt förkrossad. Vad menade han med att sucka?

.

Jag vaknade upp en till gång, denna gång av Skyler som var bara några centimeter ifrån mitt ansikte. 

”Upp och hoppa, lilla loppa!” flinade hon och klappade ihop händerna.

”Gud, Skyler! Hur mycket är klockan?!” röt jag irriterat och begravde huvudet i  kudden som jag hade ‘sovit’ på. 

Jag hade inte något något sedan dem ringde från sjukhuset, det vill säga att jag hade legat vaken ända från halv fyra. Min hjärta ville inte tänka på någonting annan än Justin, vilket jag irriterande mig sjukt mycket på! 

”Kvart över tio.. Jag tänkte att vi kanske kunde hitta på någonting innan jag åker?” frågade hon hoppfullt och log med hela ansiktet. 

Jag hade ljugit för henne vid cafeterian på sjukhuset. Jag hade inte förlåtit henne, inte på riktigt, men hon var så himla dum så att hon trodde på det. Jag menar, hon drog Justin ifrån mig. Hon, som kom från ingenstans.. 

Jag suckade högt och himlade snabbt med ögonen så att hon inte såg. Sedan så drog jag trött bort mig från kudden. 

”Skulle inte du åka nu på morgonen?” 

Hon fastnade med blicken för en kort sekund och fuktade sina läppar. 

”Jo.. Men jag tar ett mitt på dagen istället. Det fanns inga biljetter till morgonflyget.” rabblade hon ut och fiskade upp sin mobil från bakfickan. ”Åh, jag fick ett sms från Justin..”.

Jag satte mig blixtsnabbt upp i sängen och stirrade med klarvakna ögon på henne. 

”Från Justin? Min Justin? Vad skrev han?!” 

Hon tittade upp på mig och höjde lite på ögonbrynet när jag hade sagt ‘min Justin’, men därefter så började hon läsa smset.

 

Helluuu, sorry för att ni inte kunde stanna förut.. Verkligen ledsen. Men fick en ‘uppdatering’ av mitt läge nyss, och det visar positivt :) Så jag kmr få åka hem today, men måste tare’ chill. Kan du säga t. Sel att hon inte behöver besöka sjukh. ? Saknar er, ses snart! Kram /J

 

Jag tittade med stora ögon på henne, men sekunden senare så sneglade jag ner på min mobil som låg helt orörd på det lilla bordet bredvid sängen. Varför hade Justin smsat henne men inte mig? 

”Åh... Vad bra..” mumlade jag och kände hur tårarna trängdes fram bakom ögongloben. Men just nu, i detta läge, så höll jag intensivt tillbaka dem. Jag skulle inte visa mig svag...

”Gråter du..?” frågade hon mjukt och satte sig på sängkanten. Jag skakade oerhört på huvudet och rynkade pannan. 

”Öhh, nej. Ehm, vad vill du göra idag då?” svarade jag snabbt. Kanske en aning för snabbt..

 

 

 

 

 

Jag nickade kort mot Mr. Mayrode som förmedlade att jag var på väg ut från sjukhuset. Det hade verkligen varit några intensiva dagar där.  All sjukhusmat och sjukhuslukt hade gjort mig galen, plus att alla väggar var vita eller gula. Vilket som hade fått mig på dåligt humör, eftersom jag hade stirrat in i dem hela dagarna. 

Jag lade min arm runt Kenny’s axel och fick hjälp om honom lite stöd så att jag kunde ta mig framåt. 

Jag hade äntligen fått lämna sjukhuset, men lite om-och-men. Egentligen ville mr. Mayrode att jag skulle stanna i minst en vecka. Men jag och Kenny hade bestämt argumenterat om att jag behövde lämna sjukhuset. 

”Hej då Bieber, hoppas att du känner dig bättre. Annars är det bara att åka hit igen, direkt!” ropade Mr. Mayrode efter oss. 

Jag flinade lätt till samtidigt som jag drog upp den andra handen - som var fri - och vinkade kort åt honom. 

.

Kenny hade hjälpt mig ut till parkeringen och in i bilen. Vilket som hade gjort honom riktigt svettig, för att det var fullt med fans på hela parkeringen. Dem stod och knuffade på varandra, gjorde på att andra ramlade, och skrek på varandra. Det sårade mig en liten aning. Dem borde hålla sams! Jag menar, om alla kom hit för mig.. 

Jag rynkade på pannan åt mina funderingar och förvirrade mig själv lite. Vad var det som jag försökte bevisa för mig själv? 

Jag himlade lättat med ögonen och tittade ut genom fönstret där det var ett fan som trängdes upp mot glasrutan. Stackare... 

Kenny började genast tuta och startade sedan motorn. Menat att alla skulle flytta på sig så att vi skulle komma fram. 

”Bieber, det är allvar nu. Din musikvideo till Beauty And A Beat måste vara klar om tre dagar, tre fucking dagar! Vi kommer inte hinna det om vi inte sätter igång med detsamma!” gormade han irriterat och tryckte intensivare på tutan. Han var arg..

”Tre dagar? Men.. Jag hade ju semester?” stönade jag och lade en hand för revbenen. Det klämde till varje gång jag fick ur mig ett ynka litet ord. 

”JB, ändrade planer! Jag varnade dig om det här innan du åkte på din första semester. Så ta dig i samman nu, vi måste åka direkt in till studion och snackade med några snubbar som erbjöd sig till att filma. Miss Minaj är till och med redan på plats, så... Jalla jalla!” gormade han och tutade hårt ännu en gång. Denna gången så flyttade alla fans på sig, och Kenny körde snabbt iväg. 

 

 

 

 

Jag klev in genom portarna in till flygplatsen och kände hur den instänga lukten åkte mot mig. Vilket som gjorde att jag behövde hosta några gånger. 

Jag hade aldrig gillat att vara på flygplatser. Allt var så snurrigt och man visste aldrig vart man skulle. Plus att det var folk överallt, vilket som gjorde att jag fick det jobbigt med min klaustrofobi. 

.

Jag gick igen hela lokalen, som tydligen var av någon slag av ‘väntrum’, och fortsatte bort mot några spärrar som jag trodde var till mitt plan. Hem till Kanada. Det skulle bli skönt att få komma hem! Att bara få slänga sig på sin egna säng och pusta ut. Den känslan.. Den längtade jag efter. 

”Ursäkta mig, men är det här rätt spärr om jag ska åka till Kanada?” frågade jag en man som tydligen jobbade här. 

”Ja, precis. Får jag se ditt pass tack?”.

Jag nickade hastigt på huvudet och började gräva lite i min väska. Tills jag hörde en röst som skrek mitt namn, och kunde lätt gissa på att det var Justin. Jag suckade lättat innan jag vände mig om och kunde se honom hur han sprang för bara den rakt fram till mig.

”Skyler!” skrek han ännu en gång och hade nu bara några få steg kvar.

”Hej.. Ska inte du vara och spela in din musikvideo?” frågade jag, en aning chockat eftersom jag just kom på att han skulle spela in den. I alla fall det jag hade hört.

”Jo” pustade han ut och drog in några andetag. Han hade sprungit så långt - eller snabbt - så att han flåsade. Det kanske inte var så bra, med tanke på att hans läkare hade sagt till honom att ta det lugnt. ”Men jag pratade med Selena! Hon sa att du hade tänkt att ta flyget hem till Kanada” lade han snabbt till i en ända mening. 

”Jo, som jag berättade för dig dagen som vi åkte hit. Så tvingar mamma hem mig för att packa upp, och sen packa igen och åka iväg på det där dumma seglarlägret...” mumlade jag och tittade ner i golvet för en sekund. 

”Jag ville säga hej då.. Samtidigt som jag hade tänkt att hindra dig från att åka..” utbrast han och började andas i en rytmisk takt. 

”Hindra mig från att åka? Varför då?” frågade jag chockat och mötte hans hasselbruna ögon. Dem hade den där underbara glimten i sig. 

”För att jag.. Älskar dig!” 

Jag tog ett halvt steg tillbaka. Hade jag hört rätt?! Eller inbillade jag mig bara! Hade Justin Bieber sagt att han älskade mig, på riktigt?!

”Du... Älskar mig?” kontrollerade jag och tappade hakan i golvet. 

 

”Ja, det gör jag. Jag har gjort det sedan jag lärde känna dig. Det var någonting med dig som gjorde att jag inte kunde sluta titta åt ditt håll eller hålla mig borta från dig. Jag älskar dig, Skyler, och jag hoppas att du känner samma sak för mig.. Annars kommer du hata att jag gör såhär..” rabblade han snabbt upp. Innan jag hann reagera så lade han sina perfekt formade händer på mina kinder, och pressade sina läppar mot mina. 
 
---------
 
HERREGUD, KYSSTES DEM?! KOMMER SKYLER BESVARA KYSSEN?! :O
 
OCH VAD KOMMER SELENA GÖRA?!
 
Btw, hata mig inte för att jag skrev det sådär. Jag vet att dem flesta av er vill ha en Jelena-novell, men ta det lilla lugna! Jag har planerat allt det här... ;)
 
KOMMENTERA! :D♥
2012-10-17 ♥ 18:57:18
12


Comments
POSTED BY: Emelie

Nej snälla, inte Jelena-novell!
Vill att Justin och Skyler ska va ihop!!
Jätte bra! <3

DATE: 2012-10-17 / TIME: 19:39:38 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: emma

as bra

DATE: 2012-10-17 / TIME: 19:56:14 /



POSTED BY: Maja

Jag tycker att slutet var helt awesome!!!!! <3

DATE: 2012-10-17 / TIME: 21:12:46 /



POSTED BY: Anonym

Omg omg omg omg mer nuuuuuu!!! O nej ingen jelena novell hahaha!!! Snälla ett till kapitel imorrn? Älskar dig due bäst

DATE: 2012-10-17 / TIME: 22:07:57 /



POSTED BY: Ellen

Efter den här novellen, kan du inte då göra en ny novell utan Selena? Utan typ.. Justin och Jasmine V? :)

DATE: 2012-10-17 / TIME: 22:10:56 /



POSTED BY: Anonym

Nej nej snälla inte en jelena-novell. den förra novellen va ju en jelena-novell och jag skulle uppskatta en lite annorlunda novell jämfört med den andra. det blir liksom tråkigt om det ska vara samma par igen. Fast det är bara det jag tycker<3

DATE: 2012-10-17 / TIME: 22:51:56 /



POSTED BY: erika

det ända jag kan säga till dig är att om justin och skayler blir tillsammans och att justin kommer lämna selena... då lovar jag att jag inte kommer gå in på din blogg mera i hela mitt liv ! Justin och Selena ska vara tillsammans ochh skayler kan bara åka hem och leva sitt vanliga liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DATE: 2012-10-17 / TIME: 23:34:43 /



POSTED BY: Ille

Justin och Skyler ska de vara! Keep going!!

DATE: 2012-10-18 / TIME: 10:04:24 / URL/BLOGADDRESS: http://illonakarlsson.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

Grymt bra!!!
Skriv ett till

DATE: 2012-10-18 / TIME: 11:48:32 /



POSTED BY: elena

ingen jelena novell. super bra

DATE: 2012-10-18 / TIME: 16:24:01 /



POSTED BY: erika

Jelena Novell


Shyler kan bara dö !

DATE: 2012-10-18 / TIME: 17:51:54 /



POSTED BY: Lovisa

Asbra! Längtar till nästa! <333

DATE: 2012-10-20 / TIME: 19:14:03 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback