Chapter 17 - I doesn't mean anything for you.



”En minut kvar till avgång. Se till att spänna fast säkerhetsbälten och stoppa undan lösa föremål under starten! En film om hur flygplanet ser ut och hur lång restid som väntar, kommer att börja rullas efter detta. Filmen visas på skärmen som finns längst fram, i mitten och längst bak i flygplanet. Ha en trevlig åktur!” 

Jag himlade med ögonen och tittade upp på den stora tv:n som filmen visades på. Jag visste inte hur många gånger som jag hade tittat på en sån i hela mitt liv! 

 

----------



 

Planet började rulla ut på asfaltsbanan innan den tog plats uppe i luften. Jag greppade snabbt tag om stolen som jag satt på och bet ihop käkarna. Det skakade till rejält och barn som satt några sätet bakom oss började skrika i munnarna på varandra. Jag hatade att flyga.

 

En stund efteråt så slutade det skaka, vilket som betydde att vi var lång upp i luften. Hur många timmar skulle vi flyga egentligen? 

Jag rynkade pannan och beslöt mig för att strunta i det.

Istället så vände jag mig mot Skyler för att börja prata med henne istället. 

”Visst har du gjort något med håret? Första gången vi träffades så hade jag för mig att det var mörkbrunt, och nu är det... en blandning mellan brunt och blond!” flinade jag och lade huvudet på sne. 

Skyler fnissade till innan hon drog en hand genom håret. Det guppade till innan det lade föll lockigt ner på hennes rygg. 

”Ja, märkte du det?” frågade hon chockat därefter. Ja, vad skulle man säga? Jag är begåvad! 

”Haha, ja! Det är fint!” svarade jag och inspekterade hennes hår. Det kanske såg lite konstigt ut från alla andra håll.. 

.

”Justin. Vilken tid börjar din intervju med NRJ?” frågade Selena och stoppade in en tuggummi i munnen. 

Jag vände mig bort från Skyler och mot Selena, innan jag svarade på hennes fråga. 

”Ehm, klockan fyra. Vadåra?” 

”Nej, jag undrade bara...” sa hon som svar och lutade huvudet mot kudden på stolen. Jag nickade kort och funderade på om jag skulle börja prata med Selena, eller fortsätta diskussionen om grodor med Skyler. Vad var smartast?

”Vill du se en film?” frågade Selena därefter och avbröt mina funderingar. 

”Ja, absolut!”

En film kunde jag väl se..? Då behövde jag varken snacka om Selena eller Skyler! Riktigt smart ju!

”Vilken film vill du se på då? Dem har ‘The Notebook’ och ‘The Amazing Sider-man’” frågade Selena och höll upp två filmer som hon hade hittat från  sätet framför sig. 

”Det spelar ingen roll, välj du!” svarade jag och gav henne ett litet leende. 

”Visst” flinade hon och satte i en av filmerna i tv-spelaren som satt på sätet framför henne. 

Vilket film tog hon, hade jag ingen aning om - än. 

Minuten efter så hade hon redan klickat på ”play”, och filmen hade precis börjat. 

Jag sneglade bort mot Skyler, hon verkade ha förstått att vi tittade på film. Eftersom hon hade dragit upp en filt och lagt över sig. Hon hade lutat huvudet mot den inbyggda kudden i stolen, och slöt därefter ögonen. 

Hon var söt när hon sov.. Riktigt söt.. 

Jag skakade på huvudet och vände blicken mot skärmen där filmen redan hade startat, och försökte sluta tänka på Skyler. Men det var någonting... Någonting som inte fick mig att sluta tänka på henne. 

.

Filmen var slut efter två timmar, då Selena tog ut den från tv-spelaren och la in filmen i fodralet. 

”Den var jättebra!” utbrast jag och sträckte på mig. 

”Jo, den var... bra” mumlade Selena och gäspade trött. ”Men lite uttråkande”. 

”Uttråkande?! Den var grym!” flinade jag och skrattade till. Selena tittade på mig medan hon lutade sig tillbaka i stolen. 

”Du tycker att allting är grymt!” skrattade hon och gäspade sedan igen. 

Jag satte mig lite bekvämare i stolen och kände hur öm rumpan hade blivit. 

”Ugh, du påminde mig nyss om att jag har ont i rumpan.. Fy skäms!” 

Selena skrattade högt till, innan hon löst slog till mig över armen. 

 




 

Jag skrattade högt åt Justin dåliga skämt han nyss hade dragit. Hans humor var verkligen roligt! Fast ganska udda.. 

”Är du hungrig?” frågade han mjukt efteråt och lade ner huvudet mot min axel. Vänta, brukade det inte vara tjejen som gjorde det..?

Jag flinade åt mina funderingar. Justin som tjej? Nja, det funkade inte riktigt. 

”Ja, lite!” svarade jag och hörde hur magen plötsligt började kurra. 

”Lite?” upprepade Justin och höjde på ögonbrynet. Precis som om han också hade hört magen kurra.. 

Jag skrattade lättat till och nickade. Därefter så fuktade jag läpparna och lät fingrarna leka med Justins hår. 

.

”Testar, testar, 1. 2. 3.” 

Rösten lät från högtalarna i taket och jag förstod direkt att vi skulle landa. Usch, det var läskigt att landa.. 

”Var vänliga och sätt er ned på era stolar och sätt på ert säkerhetsbälte! Vi landar om exakt fem minuter på Hawaii’s störta flygplats!” Den här gången lät rösten mycket mörkare än den var första gången. ”Jag upprepar, var vänliga och sätt er ned på era stolar! Glöm inte att sätta på er ert säkerhetsbälte, så kommer vi att landa på Hawaii’s största flygplats om exakt fem minuter!” 

Justin’s huvud flög upp från min axel och mot den inbyggda kudden som satt fast i stolen. Han drog snabbt på sig sitt säkerhetsbälte och spände käkarna hårt. 

Jag bet mig snabbt i läppen för att inte börja skratta åt honom. Vilket inte gick någon vidare bra. 

”Vad?” fräste han och spände sin hårda blick på mig. 

Jag ryckte på axlarna samtidigt som jag snabbt började skaka på huvudet. Det var ingen roligt att få honom på dåligt humör vid ett sånt här tillfälle. 

 



 

Jag drog av mina väskor från rullbandet där dem rullade ut. Mina väskor var sist. Som alltid. 

Jag vände mig om och krockade med en liten flicka som såg ut att börja gråta. 

”Oj, förlåt!” utbrast jag snabbt och tog ett fast grepp om hennes smala arm så att hon inte skulle falla baklänges. 

”K-kan du s-skri-iva?” frågade hon med tårarna i ögonen. Hon räckte fram ett rosa block med prinsessor på, och en penna. 

”Absolut!” svarade jag snabbt och lade ned väskorna på golvet. Därefter så tog jag emot blocket och pennan, och skrev snabbt min autograf i den. 

”Varsågod!” sa jag sedan och räckte tillbaka hennes block. Hon tog snabbt tillbaka det och började springa bort från mitt synhåll. 

Jag tittade efter henne, tills hon hade sprungit och gömt sig någonstans. 

Hoppas att hon inte grät på grund av mig.. 

”Justin!” ropade en välbekant och mörk röst. Usher. 

Jag skakade snabbt på huvudet och letade med blicken efter honom. Sekunden senare så hade jag hittat honom. Han stod med Selena, Alfredo, och ett ex antal personer. Plus... Skyler

Från långt håll så såg dem nästan kriminella ut, eftersom ingen hade ett leende på läpparna eller färgglada kläder. Allting var mörkt, svart och tråkigt. 

Jag suckade högt och drog in ett djupt andetag. Sedan så började jag gå fram till dem. 

”Den där tjejen som du snackade med, hon kom springandes med tåtar i ögonen. Vad gjorde du med henne?!” frågade Usher allvarligt och tog ett hårt grepp om min vita t-shirt. 

”Inget.. Jag gjorde ingenting!” svarade jag och mötte hans svarta blick. 

Han höjde på ögonbrynet och fuktade sina läppar. 

Sedan så släppte han taget om min tröja, och rättade till sin egna. 

”Kom!” sa han med mörk röst och började gå mot utgången. Jag växlade en blick med Selena, innan jag följde tätt efter Usher. 

Utanför flygplatsen så var det fullt med fans. Fans av alla sorter. Dem skrek och skrek. I munnarna på varandra. 

”Ayee, hur är läget?” ropade jag högt och flinade mot en grupp tjejer som verkade helt vilda. 

.

”Klockan är kvart över tre bro´, vi måste få dig till den där NRJ-intervjuen nu!” utbrast Kenny och drog på sig sina kängor. 

”Jag kommer, jag kommer...” mumlade jag och reste mig upp från fåtöljen som stod inne i lobyn på hotellet som vi skulle bo på i några dagar. 

Vi hade inget fått checka in ännu, eftersom vi hade bokat vid efter klockan sju. 

Jag suckade lättat och följde med Kenny ut. ”Ska någon annan också med?” frågade Kenny därefter och stannade upp vid utgången. 

”Ehm.. Skyler kanske?” svarade jag, mer som en fråga. Kenny höjde på ögonbrynet och kliade sig i hårbotten. ”Jag menar, hon har aldrig varit med på en intervju förut. Det kanske skulle vara roligt för henne att se hur det funkar?”. 

Kenny flämtade till, men nickade sedan. ”Kör till då!” 

Jag gav honom ett stort leende innan jag gick in i lobyn igen och såg Skyler sitta i en av sofforna med en modetidning i händerna. 

”Skyler!” ropade jag och mötte hennes ögon. ”Vill du följa med på mig intervju?” frågade jag sedan, när jag hade kommit upp till henne. 

Hennes ögon tindrade till för några sekunder. Men sedan så bröt hon våran ögonkontakt för att slå ihop tidningen som hon läste. 

”Ja, absolut!” utbrast hon därefter och ställde sig upp. 

”Toppen!” svarade jag och började gå mot utgången där Kenny stod och väntade. 

.

Jag klev ur bilen och väntade på Kenny och Skyler som stod bakom mig. 

”Är du nervös?” flinade Kenny och började på mot ingång av NRJ’s studio. 

”Lite kanske” skrattade jag som svar. Jag tittade på Skyler som stod och tittade på mig. 

”Är du nervös?” frågade jag med ett flin på läpparna. 

”Ja, ganska. Men även så är det inte jag som ska intervjuas!” skrattade hon och fuktade sina läppar. Åh, hon var galet snygg. 

”Haha, kom!” sa jag och tog ett mjukt grepp om hennes handled. Hon reagerade snabbt genom att titta ner på våra händer, och sedan upp mot mina ögon. Jag log charmigt mot henne innan jag lutade mig några centimeter framåt. 

Hennes blick växlade snabbt mellan mina ögon och mina läppar, men hon beslöt sig sedan att blunda sekunden efter. 

Hon lutade sig långsamt framåt, och det kändes som om det bara var vi på hela jorden. 

”Justin!” ropade en röst som fick mig att snabbt ta ett steg tillbaka. Kenny. 

Skyler öppnade snabbt ögonen och drog åt sig sin hand som jag höll i. 

”Ehm.. Jag tror att vi måste gå..” mumlade jag och rättade till min tröja. Skyler, som nu såg en aning generad ut, nickade instämmande och började gå efter mig bort på Kenny. 

.


Jag gick in i studion och kände hur allas blickar höll mot mig. 

”Justin!” ropade dem ut i munnarna på varandra, vilket fick mig att flina till. ”Välkommen!” sa en man som verkade vara runt 30 år. Han hade en mick framför sig, så jag förstod att det var han som skulle hålla i intervjun. 

”Tack tack!” svarade jag snabbt och gick fram och satte mig i den lediga stolen mitt emot honom. 

”Vad trevligt att du hade lust att komma! Vi är lite sena med denna intervju som ska spelas live genom radio. Just nu så spelar en låt, och när den är klar så tänkte vi sätta igång. Funkar det för dig?” frågade han snabbt medan han klickade på en massa knappar på datorn han hade framför sig. 

”Ja, absolut! Jag spelar bara med!” svarade jag med ett flin på läpparna. Därefter så justerade jag micken som stod framför mig. 

”JUSTIN.BIEBER!” ropade mannen ut i sin egna mikrofon.  Jag störde mig en aning på hans röst, men antog att jag behövde försöka stå ut. Intervjun skulle ju ändå bara hålla på i tjugo minuter. 

Han fingrade på ännu några knappar på datorn, och lade tydligen in högt tjejskrik. ”Hur är läget?!” frågade han med hög röst i mikrofonen. Han verkade låssas som om vi inte hade haft vårt lilla ”samtal” innan. 

”Det är bra! Själv?” frågade jag med ett sånt stort leende på läpparna så att mina tänder syntes. Jag hade då nyss upptäckt att dem filmade intervjun också. Den kanske visades i tv.. 

”Det är bra här med! Pratar du franska nu?” frågade han och pekade på mig med ett leende på läpparna. 

”Lite grann!” flinade jag och rynkade pannan. 

”Uuuuh, come on! Säg något på franska!” utbrast han och fick med sig några till som satt i studion att skratta. 

”Oh my.. Jag måste tänka en stund bara!”

.

”Så, jag undrar.. Hur många followers har du på twitter nu då?” frågade intervju-gubben och vände sig mot mig. Alltså bort från datorn som han hade suttit och knappt en hel del på under intervjun - som började glida mot sitt slut. 

”Ååh... Senast jag kollade på var det över 27 miljoner!” svarade jag med ett tillgjort skratt. I hopp på att ingen skulle märka det tillgjorde i det hela. 

”Oh, precis som mig då alltså!” 

Jag garvade snabbt till åt hans ord, men hämtade mig snabbt, och återgick det mitt ”normala”. 

”Ja, precis som du!” flinade jag därefter och sneglade intensivt bort mot klockan som satt på väggen bakom honom. Kvart över fyra. Alltså så skulle jag få komma ut från den här trånga studion om exakt fem minuter.. Mer eller mindre. 

”Till den sista frågan då, som många har velat få svar på! Vem är den där tjejen som du alltid springer runt med?!” 

Hans mening fick mig snabbt att reagera. Vad menade han med ”den där”? Hon hade väl ett namn för i.. Åh, just det. Dem visste inte vad hon hette. Vad dum jag är! 

”Det är en ganska bra fråga!” svarade jag med ännu ett tillgjort leende på läpparna. ”Men men, hon är bara ett fan som jag hänger med. Riktigt rar, men hon är inget mer än det!” 

Jag snurrade på stolen och vände mig bakåt, där Skyler och Kenny satt. Kenny gjorde snabbt ”tummen upp” mot mig, men Skyler bara satt och glodde på mig. Hade jag sagt något fel? 

 



 

Vi åkte tillbaka till hotellet efter Justin’s intervju. Han hade verkligen gjort bra ifrån sig, vilket han alltid har gjort. Enligt mig.

Eller. Han gjorde bra ifrån sig. 

Tills den sista frågan som var om mig. Betydde jag inte någonting för honom? Var jag bara ett galet litet fan som han inte skulle bry sig om om han förlorade? 

I sånna fall så hade jag fått fel uppfattning av honom. Jag blev inget fan av honom för hans utseende. Utan, för hur jag trodde att han var, hans personlighet. I alla andra intervjuer och skit så hade han alltid verkat bry sig om andra. Men nu? Nej.  

”Då är vi framme..” mumlade Kenny och stannade bilen utanför hotellet. Justin öppnade snabbt in bildörr och hoppade ur bilen. 

.

”Trappan upp, sedan till vänster efter fem meter, därefter ska vi tydligen följa korridoren fram till rum 789!” utbrast Selena förvirrat och vände upp och ner på den lilla kartan som hon hade fått. Kartan visade hela beskrivningen på hotellet. 

Jag började snabbt följa efter Justin som gick först. 

”Här!” utbrast han några minuter senare då han stod utanför rum 789. Vi, alla tre, skulle tydligen få dela på ett hotellrum. Medan Usher, Alfredo och någon mer kille som jag alltid glömmer namnet på, fick dela på ett annat. Justin’s crew, som också hade följt med, fick dela upp sig på två hotellrum. Sen så var det Kenny, plus några fler random snubbar som skulle dela rum. 

Mina tankar avbröts av att Justin vred om nyckeln i dörren och öppnade den. Min blick sveptes snabbt genom rummet, som inte alls var så stort som jag hade förväntat mig. 

Det fanns bara ett litet badrum, med bara en mindusch, en toalett och ett litet handfat. Utanför badrummet, så fanns det en liten tjock tv som satt uppe på väggen, ett skrivbord, en soffa och en dubbelsäng. 

Hur skulle vi tre kunna dela på det här? Förmodligen så skulle jag eller Justin få sova på soffan.. Eftersom jag visste att Selena aldrig skulle  gå med på att jag och Justin sov i samma säng. 

-------------------

Måste be om ursäkt för min uppdatering, som helt seriöst har varit kass! Men andra saker har kommit i vägen. Som ni säkert vet så har jag precis bytt skola, och läraren slängde sjukt många läxor på mig! :O
Men men, slutdiskuterat om skolan nu ;)
 
Betyder inte Skyler någonting för Justin? ;o Selena verkar lite stel, eller är det bara jag som tycker det? 
Vill ni veta svaren på alla frågor? ;) KOMMENTERA I SÅ FALL! :D♥
 
Glöm inte att anmäla er till tävlingen som slutar den 11 september!
Klicka HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR för att komma till den!
 
2012-09-09 ♥ 02:36:00
10


Comments
POSTED BY: Ebba

Jätte bra!! <33

DATE: 2012-09-09 / TIME: 09:57:05 /



POSTED BY: Becka

Bra :)

DATE: 2012-09-09 / TIME: 10:03:00 / URL/BLOGADDRESS: http://beckagoesrandom.blogg.se



POSTED BY: Emelie

Sjukt bra!!! <3

DATE: 2012-09-09 / TIME: 10:40:48 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstrorys.blogg.se



POSTED BY: alexandra

Tack att du entligen (stavning) la upp ett kapitel! Min dag har varit piss och det hjälpte att ha någonting att läsa istället för att gå runt och vara arg på andra! Grydt bra skrivet och längtar tills nästa kommer ut btw!

DATE: 2012-09-09 / TIME: 15:43:18 /



POSTED BY: Lovisa

Åhhh gash! Älskar det! Bäst, bäst, bäst! Mer, fort nu! Haha, puss!

DATE: 2012-09-09 / TIME: 19:27:01 / URL/BLOGADDRESS: http://onedhearts.blogg.se



POSTED BY: elena

super bra

DATE: 2012-09-09 / TIME: 19:38:26 /



POSTED BY: Hanna-We R who we R ♥

Awesome! :) ♥

DATE: 2012-09-10 / TIME: 16:46:45 / URL/BLOGADDRESS: http://legeendary.blogg.se



POSTED BY: Saga

Grymt bra!!! :) ♥♥♥

DATE: 2012-09-11 / TIME: 18:17:25 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Amanda

Vem vann tävlingen? :)

DATE: 2012-09-11 / TIME: 19:05:48 / URL/BLOGADDRESS: http://www.musiklove.bloggplatsen.se



POSTED BY: Amanda

Tävlingen??? Vem vann? :)

DATE: 2012-09-12 / TIME: 15:16:03 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback