Chapter 19 - Close The Fucking Door

 

Jag bet mig löst i läppen och bar upp henne i min famn, sedan gick jag med små försiktiga steg bort till sängen, där jag löst la ner henne på ena sidan.  Jag drog upp täcket och lade det löst över henne. Sedan så gick jag runt till andra sidan och la mig ner bredvid henne, med täcket över mig också. 

”Godnatt Skyler”, viskade jag försiktigt mot hennes öra och kysste henne mjukt på kinden. Sedan la jag armen över hennes kropp och   lät huvudet falla ner mot kudden. 

 

----------

 

 

Jag log stort mot Justin när han lade sig ner bredvid mig i sängen. Sedan kisade jag smått upp mot honom, och såg att han var på väg att släcka lampan som stod på det lilla nattygsbordet bredvid. 

Men när jag insåg att han precis skulle vända sig om så slöt jag snabbt ögonen igen och låssades sova. 

Jag kunde känna hur Justin sedan lade sig närmare mig, och drog täcket över sig själv också. 

”Godnatt Skyler” viskade han mot mitt öra därefter och kysste mig mjukt på kinden. 

En arm tog sedan plats över min kropp ovanpå täcket. Jag log stort för mig själv och kände hur jag blev varm i kroppen. 

.

”Justin?!” utbrast en hög röst från andra sidan rummet. Jag blev snabbt skakig i hela kroppen och kände att det kanske skulle vara bäst om jag låssades sova, så det var precis det jag gjorde. 

”Selena..?” utbrast en trött röst, och jag visste att det var Justin’s. 

”Ehh.. Det är inte som du tror...” 

”Inte som jag tror? Du ligger i samma säng som en annan tjej!”. 

Selena gick mig verkligen på nerverna. Varför behövde hon komma hela tiden?

”Öh, vi pratar om det här någon annanstans...” mumlade Justin och lämnade en suck. 

Därefter så drogs täcket av mig, eftersom Justin puttade ner det mot fötterna. 

Hårda steg hördes mot golvet, men blev lättare för varje sekund, tills det blev knäpp tyst i rummet och dörren smälldes igen. 

Jag slog snabbt upp ögonen och kände hur pulsen blev snabbare och hårdare. 

.

Jag klev upp från sängen och sprang in på toaletten. Jag tog av mig mina kläder som jag hade råkat somna i, och lade dem på toalett-locket. Jag tittade mig snabbt i spegeln innan jag gick in i duschen och satte på kranen. 

Vattnet började snabbt rinna ner för kroppen samtidigt som det sköljde bort schampot. 

.

Jag torkade mig med den vita handduken som hängde utanför duschen, och tog med mig mina kläder ut från badrummet. 

Jag gick med långsamma steg bort mot min resväska och grävde fram ett linne och ett par shorts. 

Sedan gick jag in i badrummet igen och satte på mig dem nya kläder. Samt sminkade mig lite lätt och hängde upp handduken bredvid duschen så att den kunde torka under dagen. 

Efter det så bestämde jag mig för att gå ner och äta frukost i lobyn. Hotellet erbjöd tydligen gratis frukost. 

 

 

 

 

Jag suckade högt efter att ha tröstat Selena. Hennes tårar fick mig verkligen att ångra allt dåligt jag hade gjort mot henne. 

”Förlåt.. Förlåt..” mumlade hon gråtandes mot mitt bröst. Hon hade gosat sig ner bredvid mig inne på toalettens golv i lobyn. 

”Jag fattar inte.. Varför Scooter?!” frågade jag med en högre tonart och lutade huvudet mot väggen. 

Hon svarade inte på min fråga, utan lät bara minuterna gå. 

”Jag går och byter om...” mumlade jag därefter och ställde mig upp. 

”Kom när du är klar.” 

Jag låste upp dörren och gick ut från toaletten. 

Skuldkänslorna bubblade sakta upp när jag verkligen insåg att jag lämnade henne gråtandes inne på en toalett, på ett hotell, på Hawaii. 

Jag skakade bort mina tankar och insåg att jag redan var framme vid hotellrummet. Nummer 789. 

Jag suckade högt och öppnade dörren. Den var olåst.. 

Jag vände blicken bort mot sängen och såg att Skyler var borta. 

En suck slank ur mig när jag bytte riktigt bort mot min väska. Jag började snabbt leta runt lite inuti den och hittade ett par shorts som räckte ner till knäna och en vit t-shirt. 

Jag satte snabbt på mig kläderna och gick sedan bort mot hallen. Jag tog nycklarna och öppnade ytterdörren. 

Jag gick ut från hotellrummet och låste dörren efter mig. Sedan riktade jag stegen bort mot lobyn. 

.

Jag gick ner för dem få trappstegen jag hade kvar i trappan och slängde ett öga bort mot toaletterna. Tänk om Selena var kvar där?

Jag svalde hårt och gick motvilligt mot toan. 

”Selena?” frågade jag undrandes och öppnade dörren där Selena och jag tidigare hade suttit. 

Men jag möttes inte av hennes ögon, utan av en gammal dams. Hon satt och gjorde sina behov på toaletten, med neddragna byxor och toalettpapper i händerna. 

”Shit, herregud!” utbrast jag högt och slog en hand över munnen. ”Jag är så ledsen!” lade jag snabbt till och slängde igen dörren. Hade det där verkligen hänt? 

 

Jag vände undan blicken och började gå med snabba steg bort mot mitten av lobyn för att hitta rummet där frukosten skulle serveras. 

 

 

 

 

Jag torkade bort tårarna på näsduken som jag hade fått och snöt mig i den. Jag kände mig fruktansvärd och förstörd. Jag hade totalförstört mitt ansikte på grund av att jag hade gråtit så pass länge nu. 

”Shhh.. Allt kommer bli bra!” mumlade Scooter och smekte lätt mitt hår. 

”Nej, han hatar mig. Han hatar mig verkligen!” utbrast jag och lade en hand på Scooter’s bröst så att jag kunde putta bort honom från mig. ”Och allt är ditt fel!” lade jag snart till innan jag reste mig upp och sprang in på toaletten. 

Jag låste snabbt dörren efter mig och sjönk sekunden efter ner på golvet. Tårarna började spruta ut längst kinderna igen. Men denna gång brydde jag mig inte om dem. 

Jag var för upptagen på att komma på en riktigt bra ursäkt att säga till Justin.. och sen en till Scooter... 

 

 

 

 

Jag klev in i det stora rummet som frukosten serverades i. Tydligen så låg det några rum bort från lobyn, vilket jag inte hade fått information om i mejlet när jag hade bokat. 

Kenny och Usher hade haft fullt upp dagarna innan vi åkte hit, så det blev jag som fick boka alla rummet. Vilket som faktiskt hade gått rätt fint. Vad Scooter hade gjort dagarna innan.. Vänta, jag ska aldrig nämna hans namn igen. Han hade svikit mig riktigt hårt. Värre än Selena. 

Jag kände hur ilskan började bubbla upp inom mig och det skulle förmodligen kännas mycket bättre att få slå ner honom.. 

Jag suckade högt och himlade lätt med ögonen. Om jag känner Sco... honom rätt, så skulle han säkert aldrig våga komma nära mig utan sällskap från någon som var muskulös. 

Jag skakade bort mina funderingar och tittade istället ut över frukostbordet. Det såg ganska fint och trevligt ut, som en lite buffé fast med mackor, yoghurt, kaffe, frukter och allt annat som man skulle kunna tänka sig. 

Jag tog en tallrik och gick sedan bort mot bröden där jag började bré en baguette. Samt hällde upp ett glas juice och gick sedan bort till ”matsalen” där det var fullt med människor som satt och åt. 

Jag tittade ivrigt runt i rummet för att se om jag kunde sitta med någon jag kände. 

 

Jag gick ytligare några steg fram och tittade runt omkring en till gång, då jag fick ögonkontakt med ett par underbara ögon.. 

Ett leende sken upp på mina läppar när jag snabbt började gå fram till bordet där hon satt. 

”Skyler..” mumlade jag och ställde ner min tallrik och juiceglaset mitt emot henne. ”Oh, kan jag slåå mig ner?” frågade jag snabbt efter att jag hade lagt ner mina ‘saker’ på bordet. 

Hon nickade som svar och tog en tugga av hennes baguette. 

Jag nickade kort jag med, samtidigt som jag satte mig ner på stolen. Därefter började jag äta av maten som jag roffat åt mig. 

.

En pinsam tystnad föll över oss. Trotts att minst hundra andra personer satt omkring oss och pratade med höga röster till varandra.  

Jag tog en sista tugga av brödet innan jag fick ögonkontakt med henne. Hon tittade snabbt ner i sin yoghurt och jag kunde se hur den  generade färgen blossade upp på hennes kinder. 

Jag flinade lätt till och drog en hand genom håret. 

”Så.. Jag tänkte fråga om du hade lust att följa med ner på stranden med mig idag?” frågade jag försiktigt för att avbryta tystnaden. 

”Ja, det skulle vara kul..” svarade hon direkt efter att jag hade avslutat min mening. 

Jag höjde snabbt på ögonbrynet med ett lätt flin på läpparna. 

”Värst vad du verkligen hemlighetsfull?” 

”Nej.. Jag bara.. Måste ta flyget hem till Kanada i kväll..” flämtade hon och drack en klunk från hennes juice. 

 

Min haka var nere i golvet. I kväll? Hon skulle väl inte åka förrän om några dagar?

”I-ikväll?” 

”Ja, ehh.. Mamma ringde alldeles nyss och sa att hon behövde hjälp henne. Det hade tydligen hänt något allvarligt.. Öh..” 

Jag suckade lättat och lade till ett leende på läpparna. 

”Alldeles nyss? För jag var uppe på hotellrummet och bytte om för en liten stund sen, då jag såg din mobil ligga på din resväska. Och jag antar att du inte har varit uppe där efter att jag var det?” 

Skyler skrattade lätt till och skakade på huvudet. 

”Okej, jag erkänner.. Jag var vaken i morse när Selena kom in..” mumlade hon och avbröt ögonkontakten som vi hade. 

Hade hon hört allting? Alltihop?
 
-------
 
OMFG, ÄNTLIGEN!
Har inte haft någon skrivlust, men försökte slänga ihop ett kapitel bara för er. Det tog flera timmar kan jag säga, men ändå så blev det kass.. Aja, hoppas ni gillade det! :)♥
2012-09-26 ♥ 19:54:07
10


Comments
POSTED BY: Lovisa

Asgrymt!!! Hihi, puss

DATE: 2012-09-26 / TIME: 20:04:00 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: ille

GRYYYYYYMT!

DATE: 2012-09-26 / TIME: 20:58:09 / URL/BLOGADDRESS: http://illonakarlsson.blogg.se



POSTED BY: Emelie

Jätte bra!
Men vad är det som har hänt?
Fattar inte :o

DATE: 2012-09-26 / TIME: 21:05:34 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstrorys.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

Kasst???
Det var grymt bra!! Längtar tills nästa kapitel

DATE: 2012-09-27 / TIME: 07:48:03 /



POSTED BY: Hanna-We R who we R ♥

SJUUUUUKT AWESOMEEEEE ♥

DATE: 2012-09-27 / TIME: 15:34:30 / URL/BLOGADDRESS: http://legeendary.blogg.se



POSTED BY: elena

super bra

DATE: 2012-09-27 / TIME: 17:40:59 /



POSTED BY: JustinDrewTime

Jag väntar fortfarande på ett menylänkbyte ^^ :) du har varit i mina länkar lääänge nu :)

DATE: 2012-09-30 / TIME: 01:47:32 / URL/BLOGADDRESS: http://justindrewtime.blogg.se



POSTED BY: Myybieberstoory

Still readin'? :) No comments :C Aja, bra kapitel. Kram.

DATE: 2012-10-01 / TIME: 22:43:38 / URL/BLOGADDRESS: http://www.myybieberstoory.blogg.se



POSTED BY: Saga

åh, bäst! <3

DATE: 2012-10-02 / TIME: 19:54:50 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: sara

När kommer nästa kapitel? :)

DATE: 2012-10-03 / TIME: 17:51:16 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback